lördag 17 oktober 2009

sova sova soffa snart

Feng Shvejen hjälpte föga. Visserligen vände han sig inte i natt, men vaknade desto oftare. Milo alltså och vi med honom såklart.
Halv sju efter att ha gråtit och ätit ur onda tuttar varannan/varje timme de senaste sex vaknade han glad och överpigg. Hur han nu orkade vara det, men det var han. Helt ljuvlig som alla morgnar var han vår son. Marcus gick upp medan jag låg kvar så länge jag kunde. Sov inte värst mycket till men bara att ligga där med öronpropparna under täcket ett par extra timmar var guld värt.
Är helt sjukt trött.
Verkligen sjukt.
Vi åkte inte med till storstan idag då Milo hade feber igår (tänder? förkylning?) men Marcus är där och får götta sig ostört i hotellsäng ytterligare två hela nätter, en vila han kan behöva nu när vi äntligen fått tummarna ur och ska köra vällingvänjning med papps.
Måndag och tisdag natt ska jag däcka mig i soffan och inte störas under hela natten. Det blir då Milo-pappa bonding och mammavila för hela slanten. Härligt och så på tiden. Det första hoppas jag, det andra är ett som är säkert.
Snart lugnar Marcus hysteriska jobbschema ner sig och vi kan äntligen börja vara lite mer på riktigt. Fast innan ska vi åka med på ett par tripper bara Milo mår helt bra. Ser faktiskt fram emot lite miljöombyte med mina två älskade killar. Får se om vi lyckas få till ett besök i Göteborg inklämt med. Där har vår kärlek ännu inte varit.
Nu ska jag ladda inför att förhoppningsvis få sova någon timme och under tiden se nåt strunt på TV.
Rätt dåligt utbud lärdagkvällar, är det inte?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara en sak...ni gör helt rätt med vällingen, det är dax nu...ni ska få se vilken skillnad och hur mätt och nöjd lille Milo blir. Lycka till nu goa människor!

ally sa...

Ja det var rätt dåligt på tv ikväll oldsberg zzzzz.Lycka till med kärleken sköna jonna

Anna-k sa...

Hej! Var rädd om dina bröst - låt vällingflaskan göra jobbet!

Anonym sa...

Trist att Milo fick feber, hoppas den har försvunnit nu!
Klokt av Er att gå över till välling på nätterna, dels för dej och dina tuttars skull, men jag tror också att Milo håller sig mätt längre på vällingen nu när han är så stor som han är.
Hoppas Milo sover någorlunda dom här två nätterna nu när Marcus är iväg, men förstår att du är trött. Du får se framåt mot måndag och tisdag natt och jag vet ju att du fixar det! Även om det kan vara lite jobbigt.
TV-programmet ikväll har ju inte varit någon direkt höjdare, förstår inte att man inte kan fixa något trevligt på lördagskvällarna. Men det kanske kommer fram emot hösten/vintern
;-))
//Maggan1

Maria sa...

Värdelös tv-kväll på lördagar! Skönt det låter med att ni beslutat er för välling!

Min tjej som är drygt fyra har först nyligen börjat sova hela nätter*suck*
Och sömnen är ju sååå viktig! Mina har fått majsvälling från 7-8 mån. och de har mått kanon! Hoppas ni får sova gott inatt!

/Maria

Anonym sa...

Bra att Marcus kan ta över ett par nätter. Influ går nu och jag har barnsjukdom öroninflammation barn har hög feber .Inte svinfinflu sa läkare. VILA sa läkaren , mycket vatten eller drick vad som helst bara de dricker. Försök sluta med ammning. Marcus kan ta över mer. Men snurrar som hm hm om man har feber i kroppen. Krya på er skall ta bomull i öronen febernedsättande o köpa lite mat.
Ser speedway och RÄTT kille vann Crump. I em skall sovas . Miljöombyte får du sen när lilla GO blir bättre. KRAm FRÅN EN TRÖTT men MILO go flest.

Annika M sa...

Välling kan göra susen, fast kanske inte helt och hållet underverk tyvärr. Däremot kan pappa hjälpa till mycket mer på nätterna! Vi nattade med välling en lång period. Men från 6-8 månaders ålder någon gång försökte vi hoppa över nattmål helt och körde lite "lära-sig-somna-om-själv-light-version". Visserligen räknade vi klockan fyra till morgon :). Men ändå....