fredag 12 mars 2010

film och lite jobbelände (tar det aldrig slut)

Oj oj oj. Avatar. Me like a lot!
Helt underbar film, precis som jag hoppades. De nästan 3 timmarna flög iväg, glömde till och med äta av det medhavda godiset och då lämnar jag sällan något i påsen efter en så lång film.
Igår kom Marcus mamma hit så nu får Miloälsklingen lite kvalitetstid med farmor och mamma och pappa får vila sina arma lemmar.
Gårdagens mat var svampen till trots supergod! Eller jag åt inte jättemycket men det lilla jag ändå smakade, smakade mycket, mycket gott. Och gillar man svamp ja då måste man bara älska det.
Vi hade ett sista möte igår på jobbet. Det kändes bra och jag vet lite mer nu att det är en viss enskild som valt att "jaga" mig och inte hela styrelsen även om denne enskilde vill få det att verka som om alla var/är av samma åsikt. Jag har dagligen nu i över en vecka fått mail, senast idag och flera telefonsamtal i ärendet. Alla instanser är tydligen kontaktade och jag måste säga att det tar på krafterna att hela tiden kontakta dom igen och kontrollera uppgifter som aldrig stämmer.
Har varit i kontakt med försäkringskassan 6 gånger denna veckan och något säger mig att de börjar tröttna på att ge samma svar (vilket jag visserligen vill ha) om och om igen. Idag kom frågan upp och jag inte skulle ställas till arbetsmarknadens förfogande istället för att jobba eftersom jag inte verkar välkommen där på de timmar min läkare ansåg mig vara kapabel att just arbeta.
Ja, tjena vilken soppa.
Mitt streck som jag drog häromdagen måste tydligen dras igen _______________. För nu får det faktiskt räcka! Allt det här har lämnat mig helt sönderstressad och det om något är inte bra för varken mig eller bebis i magen. Hoppas nästa vecka blir lugnare och att jag kan börja sova om nätterna igen. Skulle ju vara gött.

Idag blir det hemlagade sesampanerade fiskpinnar, kokt potatis och kall dill och citronsås. Ska bli väldigt trevligt att både laga och äta.

Kram.

10 kommentarer:

Gråa musen sa...

Vilken sabla otur du har med jobbeländet då :-((( Kan inte världen vara lite mer snäll mot Jonna med familj. Du behövde ju så väl stödet från M nu när han skulle vara hemma mera och då går han och blir jättesjuk. Har lust att komma med slåssvantarna mot hela din värld just nu. Vill att du bara ska få njuta av gående Milo och sparkande bebis i maggen. Men, men så possitiv som du är så gör du väl det också. Njuter alltså. Om du hinner mellan alla krig du utkämpar. Vad skönt att ni äntligen har lite stöd där hemma nu i allafall. Sänder varma, varma cyberkramar och önskar dig en superfin helg med många krams från både svärmor, gubbe och barn utanför och i magen. Var rädd om dig

Helene sa...

Men vad är det för jäkla mobbare du har råkat ut för på jobbet?? Jag hakar på Gråa musen och kommer upp och slår till dem som behöver en smäll! Men vad skönt att Fk fortfarande är vettiga så att du får vara hemma. Vila och sköt om dig!

Bosse sa...

Var glad o tacksam att ni har era föräldrar. Jag har inga och inga svärföräldrar eller annan släkt här i stan. Trots det har jag ensam tagit hand om min dotter från det att hon var ett år. Hon fyller 12 i år Vi har ingen kontakt med mamman.. Dessutom allt hushållsarbete. Det har gått bra ändå. Nu är jag 68 så jag har ju lön från staten varje månad och slipper jobba. Min dotter är en jättefin tjej. Utåtriktad, mogen, duktig i skolan. På fritiden rider hon och spelar fiol. Min egna tid inskränker sig till 3 pass i veckan på Friskis & Friskis. Jag tycker jag har ett rikt liv trots att jag inte kan gå på bio konserter utan att skaffa barnvakt vilket inte är så lätt. Snart kommer den period med att kompisar sover över och då får jag ta igen det förlorade utelivet.

Birgitta och Nyfikne Herrn sa...

Vila, ha det skönt, sköt om dig själv å lilla familjen.
I kväll: På spåret, sen dansen!

Anonym sa...

Kul att filmen var så bra som du hoppades. Skönt att Marcus mamma kommit så att hon och Milo får lite egentid ihop samtidigt som du och Marcus med gott samvete kan få vila!
Det här med ditt jobb är ju rena rama cirkusen! Förstod jag det hela rätt nu, ska du vara hemma nu med full ersättning från FK så du slipper eländet och oron och allt vad det innebär både för dig och lille Plutt? Är det där välbehövliga strecket draget nu, så att du får vara ifred och ägna dig åt det viktiga i ditt liv just nu, nämligen familjen och den nya bebisen och att du får sova och bara njuta av din graviditet? Hoppas verkligen det! (Även om det är kul att komma iväg och träffa kompisar, men då ska det ju vara kompisar som man kan lita på och som inte ställer till oreda och osämja).
Ha en trevlig helg i lugnets tecken, se till att vila så mycket du/ni kan medan Milos farmor är kvar. Ser med spänning fram emot På spåret ikväll, hoppas Marcus och Johanna vinner. (Ni vet ju hur det går, men inte vi andra, än)!
Kram till er alla från Maggan1

Svägerskan sa...

Men inte vill vi bli halv-informerade om ditt jobb? Jag har faktiskt en släkting som är anställd av Nkpg och pysslar med Kultur - fy vad obehagligt att läsa din blogg nuförtiden. Sluta antyda. Fattar inte varför du öht gör så???

Anonym sa...

usch som om du inte hade nog.bort från energitjuvar!!!viktigaste just nu är DU och din hälsa familj.förstår att du måste ta i vissa saker! massa kramar från Sofia me dlIv 13 mån

Anonym sa...

Till Svägerskan! Du får prata för dig själv och inte skriva "vi" i din kommentar. Om du inte vill bli "halvinformerad" etc, så låt det stå för dig och sluta läsa Jonnas blogg om du tycker det som står här är "obehagligt"!
Jonna skriver precis det hon själv vill och sen är det upp till oss om vi vill läsa eller låta bli!
//Maggan1

Jenny sa...

Fast har man ett offentligt jobb så är det faktiskt ganska oproffsigt att skriva så detaljerat (ja, det kallar jag detaljerat om man som närstående kan gissa sig till vem det gäller). Jag jobbar som förskollärare och inte fasen skulle jag få för mig att skriva något om föräldrar/barn/personal, även om det skulle vara jobbigt ett tag. Handlar om professionalitet, sådant kan alltid komma tillbaka och slå en på käften. Missförstå mig rätt, klart att du har rätt att skriva om DIG och vad DU känner i DIN blogg, men det kan man göra utan att skriva så att andra kan ana vad/vem det gäller.

finnjonna sa...

Jenny: Vilket jobb är inte offentligt i så fall? Tyck att jag är oproffsig, det är din rätt. Jag tycker det hade varit oproffsigt om jag hade gått ut med namn och bild på alla som jag på ett eller annat sätt nämner här. I det här fallet tycker jag någon beter sig jäkligt knepigt åt och det står jag för.
Ingen släkting har gissat sig till någonting. Svägerskan är ute och cyklar och läsar in sig själv helt utan anledning och det är hennes problem.