onsdag 21 juli 2010

spirello -my love

Eller twister heter den väl numera, fast för mig är den för alltid en spirello, den godaste sommarglassen någonsin. Mumma min gud så god den är. Läskande, svalkande, lite söt, lite syrlig och så bäst bara. Har ätit två och inser att det nog inte finns ett stopp i mig, så tur är väl att de tog slut i frysen.
Milos farbror och ena gudfar kom på besök tidigare och nu är hela den manliga sidan av Birroklanen ute på promenad. Jag sitter som jag tidigare spådde och bara sitter. Rövvärken ger inte med sig så jag letar febrilt efter sätt att acceptera det faktum att jag inte kan röra mig utan ont. Låter som en extremt repig skiva just nu, jag vet, men man blir bara så trött. Men jag ska inte falla i ältandet utan det var ju glass jag började prata om.
Spirello -så god.
Ja mer finns nog inte att tillägga.
Ikväll är det brittiska BB-serien på TV och sen dans. Kollar på BB-serien för att liksom ladda för det som komma skall.
Har jag sagt att det bara är 3 veckor minus en dag kvar? Jo det har jag. Fast det tål att sägas igen och igen och igen även om jag fortfarande inte fattar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en repig skiva ? Javisst gör du det ibland,men sen hoppar det till när det går en ängel över golvet och fortsätter i samma "spår".Just nu är det sannerligen inte det minsta konstigt med "gnället".Passa på nu och bara sitt där nu, när vissa herrar finns hemma.Nu kan dom fixa och greja tycker jag. Kijan

Anonym sa...

Det gör inget att du tycker du låter som en repig skiva, repa på du bara. Man måste ju få ha sin egen säkerhetsventil och klagomur nånstans, så varför inte här?
Förstår att det inte är kul med din värk, men desto roligare och godare med spirelloglass! Och så den härliga tanken på 3 veckor minus 1 dag tills ni får hålla lilltösen i era armar! Håll i den härliga känslan!
Kram Maggan1

Anonym sa...

Spirello är underbar...ah! Läste om dig och Marcus i var det Svensk Damtidning, hos min mor. Du var mycket gravidfin på bilderna och er son är ljuvligt söt!