fredag 9 juli 2010

vagn

Nu har jag inte längre en värkande tand. Bara ont i tandköttet och under tanden typ. Kan inte bita och det gör ont att gapa och svälja, men det värker inte sådär förbaskat.
Alltså kan jag tänka på annat. Hurra för det.

Vi var och kollade på syskonvagnar häromdagen för det kändes att det börjar bli dags. Mindre än fem veckor kvar så nog borde man väl kanske ta och beställa. Vet ju hur lpng tid det tog med soffan...
Hursom. Turen var på vår sida. Den vagnen som vi ville ha och som nästan är den enda möjliga med tanke på begränsat utrymme i hiss hade de inne på Babyproffsen. Lite tillbehör fick vi beställa men själva vagnen och syskonsitsen fanns i lager.

Det blev Vibevariant av Phil and teds, fast med svarta dynor som ingick i det redan alldeles tillräckligt höga priset. Men då mina föräldrar gav oss Emmaljunga Nitron, som för övrigt vi varit supernöjda med, kändes det ok att lägga lite mer krut på dubblisen som kan monteras så att en liten nyföding ligger under stora syskonet. En vecka innan snitt tänkte jag att vi skulle våga ta hem den. Skoj.

5 kommentarer:

Hillevi sa...

Den tror jag ni kommer att bli jättenöjda med, min syster har den och har använt länge (till två av tre barn). Den är väldigt smidig och tålig... :-)

Anonym sa...

Skönt att det ordnade sig med tandvärken ! Vagnen ser helskön ut. Det blir säkert bra. Nu är det snart slut på VM kommer att sakna dessa kvällsmatcher. Evigt springande mellan balkong o Tv, hur går det? Skratt. Nu får du ha Marcus lite mer närvarande i alla fall "mentalt" , pratade nyss med en fotbollsfantast som inte begrep att jag inte ser när det är offside.. Fniss. Ha nu en riktigt trevlig helg o krama Milo-go Hoppas Spanien vinner VM,. Hej.

Emma sa...

Som Hillevi sa, jag har också en syster med två barn som ÄLSKADE sin phil & teds extremt mycket så det var nog ett mycket bra val!

Maria R sa...

Åh, ni kommer bli nöjda :-) Vi hade en P&T till våra som var 19 månader mellan och har använt den så mycket. Perfekt när barnen kommer tätt. Lycka till!

Anonym sa...

Skönt att tanden inte värker längre! Hoppas det fortsätter vara bra med den.
Snygg vagn tycker jag, funktionaliteten förstår jag inte, men är övertygad om att du och Marcus vet vad ni vill ha och behöver!
Kul att den fanns i lager, hoppas ni "ställt undan den" så att den finns att hämta någon vecka innan snittet och då naturligtvis inkl tillbehören som ni beställde.
Oj vad spännande, nu rusar tiden bara iväg och snart är det dagen "snitt"!
Kramar i massor från Maggan1