torsdag 2 september 2010

att leva och dö som Joe Strummer...

...så heter Marcus nya bok som alltså igår hade release och såklart bjöds det på fest för att fira detta stora! Och vilken fest! Nu är ju jag lite off vad gäller festande men så mycket vet jag att det var hur skoj som helst.
Gert Fylking, Magnus Carlsson (Weping Willows), Wille Crafoord och författaren himself läste valda stycken och sen spelade Plura och Carla Jonsson fantastiska gamla pärlor. Däremellan bjöds det på mumsiga snittar (me love snitts, inte bara de som resulterar i bebisar) och dricka av olika slag. Jag var lite tveksam där ett tag om det var så klokt att ha med både Milo och bebis på festligheterna men det gick ju alldeles utmärkt faktiskt och jag är glad att jag inte lät tvekan ta över. Milo hade så skoj och busade runt med familjen och vännerna hela tiden, medan vår lilla bara sov och sov. Jag passade på dricka lite lättöl och mumsa i mig av de redan nämnda godbitarna. Mycket uppskattat måste jag säga.
Är så stolt över Marcus! Vilken bok! Och även om jag inte har läst den än (väntar på att få ett eget signerat ex vilket dröjer något förbaskat ;-) fast samtidigt känns det bra om min gröthjärna återhämtar sig något innan jag sätter tänderna i den) så rekommenderar jag den varmt. Är helt enkelt supersäker på att den är kanon så ---> LÄS!

HÄR och här kan ni se lite vimmelbilds från festen. Ska tanka ner lite egna med när tid finnes.

Tack Damm-förlag och Johan Petré för kalaset!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en riktigt trevlig release-fest för Marcus nya roman! Kul att det blev så lyckat. Fina bilder som du länkat in. Det här är ni väl värda både du och Marcus!
Hoppas boken kommer att sälja riktigt bra nu!
Kram från Maggan1