söndag 24 oktober 2010

maraton

Det kan verkligen vara ett maraton det här med att vara hemma med två barn själv. Just nu är det verkligen det. Satt pustande ner nyss och tänkte nu, nu sover de båda och precis då började Milo skrika. Han vaknar verkligen med ett gallskrik och det flera gånger varje kväll, framförallt när det bara är jag här.
När han väl somnat om hörde jag från rummet bredvid hur Mimmi satte igång med sitt. Sprang dit, lyfte upp henne och nu ligger hon här intill och glor på tv. Bra träning för nacken med för hon ligger så som hon helst inte vill ligga då tv-programmet verkar vara så pass intressant att hon motvilligt vänder huvudet dit iaf. Duktig tjej.
Nu pustar jag ut. Lite grann. Och äter min middag en fryst gulaschsoppa. Numera tinad och värmd.

Usch. Nu kom den igen. Hemtex reklamen. Tycker den är hemsk. Den där när folk sover och drömmer. Det där med barnen som tänker Bulleri bulleri bock hur många horn står opp? Tycker det låter som taget ur en skräckfilm. Ryser hela jag när den ekande lilla stämman sätter igång med Bulleri... Blä.

Appropå reklam. Någon jag skrattar åt även om det var ett litet tag sen sist är den om Nackas köpcentrum. Den där med folk som gråter besinningslöst när de måste hem. Ha ha. Tycker det är apkul. Två väktare släpar en medelålders man i armhålorna för att han hellre vill fortsätta shoppa efter stängningsdags. Humor. Sen tycker jag det är roligt med lottoreklamen också Paul, why did you stop playing? Please play again. Om snubben som blivit så rik att han har hela kiss spelandes i baksätet, he he. Jag skrattar iaf. Varje gång.
Nu ska jag titta på lite film. Greenberg är min nattiné som jag tänkte tjuvkika på redan nu. Kollar alltid på film under nattamningen och såg sist Runaways. Bra faktiskt. Om ett tjejrockband. Mer tjejer och framförallt kvinnor på film! Det är alltid massa killar till höger och vänster men sällan tjejligor av olika slag. Kunde faktiskt varit ännu lite mer om tjejerna i bandet och deras relationer men men, man kan inte få allt. Jag kände mig plötslig sjukt gammal, vilket inte var så där jätteupphetsande, när lilla Dakota Fanning rätt vad det var knarkade och knullade på film. Det var ju nyss hon var en liten oskyldig söt tös. Hursom så gjorde hon det bra. Hoppas hon klarar sig till vuxenlivet utan att behöva gå den vägen som så många andra forna barnskådisar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag sökte precis på google "bulleri bulleri skräck"..haha, och googlade fram ditt inlägg:) Håller meeeed!!

Anonym sa...

Vet hur du har det ensam med 2 barn, hade det själv så under många år när "guben" var ute på jobb dygn i sträck. Men inget ont utan att det har något gott med sig; Mimmi ligger med huvudet vridet mot TV precis som hon "ska" för träningens skull, även om hon egentligeninte vill det. Måste vara intressant det som rör sig på TV:n!
Håller med om den där Hemtex-reklamen! Snubben med kizz gillar jag också, ibland får dom till det.
Hoppas barnen sover nu och att du fått i dig soppan också plus att det gått bra för Marcus och polare även ikväll.
Kram och god natt från Maggan1

Anonym sa...

Haha, jag som tycker att Hemtex-reklamen är mysig :-)

Anonym sa...

Passar barn ibland o de gillar reklam o då får jag inte prata vilket misstag prata då. Fy på sig. Så går ut helt enkelt , hemma byter vi kanal genast får lite träningsvärk i tummen/arna , eller så lite mer motion/bra/ då det tas en runda i lägenheten . Reklamen är nog riktad till barn/ ungdom tror jag sett någon rolig reklam nån gång men minns inte. Den går förbi på något vis. Forskning om man skall tro på den så påverkar den våra köpvanor ändå, det finns ju smygreklam också. Bra Mimmi Milo Du har kul.

Ullis sa...

Jag tycker reklamen där fåret från Tele2 ringer upp en man mitt i natten är bra. Den där han tror han ringt till Sony Ericsson.