torsdag 30 december 2010

no svett

Är mycket stolt över att jag ännu en gång släpade mig till gymet idag. Det blev hela tio minuters cyklande innan styrkemaskinerna åter testades. Njukt. Är riktigt nöjd med mig själv då jag till och med svettades lite. Ja eller jag kände att ett par svettdroppar i alla fall liksom närmade sig ytan och var på väg att vilja ut.
Har ju ett litet problem och det är att jag inte gillar att svettas. Om jag inte gör det samtidigt som jag har kul. Jag vill inte "betala" med svett om jag bara trökcyklar på samma plats eller slentrianmässigt lyfter några metallbitar. Fast samtidigt blir jag glad när jag känner att det där salta små pärlorna vill ut och känner mig mycket lyckad om ett par trillar hela vägen ut och ur, vilket inte är ofta eftersom jag lyckas lugna ner tempot precis innan så sker just för att inte spilla något för det tråkiga i att trampa, trampa, trampa luft. Så det är en kamp minst sagt som pågår varje gång jag är och tränar, som ingen vinner.

Jag hoppas så att jag en vacker dag ska få ordning på mitt aningen överjästa mittparti som verkligen är som en muffin som svällt upp och över av alldeles för mycket bakpulver. Samtidigt känns det skönt att jag inte känner någon panik eller stress över det ytliga i det hela utan det absolut viktigaste är att min rygg och det inre i mittpartiet blir stärkt.
Jag ska försöka träna varannan dag, 2-3 dagar i veckan ett tag framöver och de dagarna ska jag inte ta tabletter för att ha koll på vad och hur jag kan göra. Tänker inte begå samma idiotiska misstag som förra hösten då jag fick ta voltaren innan jag skulle till gymet för att överhuvudtaget kunna träna och dansa. Sen kraschade ju ryggen och jag var på ruta minus innan jag hunnit fisa. Nä nu är det lugna puckar som gäller och hur mycket jag än längtar till att svettas så det skvätter om det till de afrikanska tonerna kommer jag inte börja skaka loss på ett bra tag.

Ikväll såg vi Ricky Gervais LIVE 4. Så galet genialiskt. Han är hysteriskt kul den mannen och då var det ok att svettas och jag tror minsann magmusklerna fick sig en rejäl extra omgång.

Natti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är impad över dina gym-pass! Och några svettdroppar måste det nog få komma ut så att man märker att kroppeländet fått jobba lite!
Ha nu en bra nyårsafton och jag önskar dig och hela familjen ett gott slut på år 2010 och ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2011!
Nyårskramar från Maggan1

Öländskan sa...

Önskar er all Lycka 2011.Verkligen ett Gott Nytt År.
Kram