tisdag 25 januari 2011

fina flickor

mamma och Mimmi

nya kläder som mormor köpt provas

slappat vid polen och det är rätt så skönt
Vi har det bra här trots att jag tyvärr är fortsatt krasslig. Eftersom Mimmi har blivit det med så stannade vi ikväll på hotellrummet medan resten av gänget skulle ut och äta. Hoppas det är bättre imorgon för Mimmis del.
Nu ska jag försöka sova. Det har blivit mycket lite av den varan och jag ser nu närmast i kors av trötthey. Men attans vad skönt det var att bada i polen idag!

13 kommentarer:

Tania Cifuentes Valdés sa...

Fina ni är alla 3! Puss till lilla Mimmi o hälsa mamma o pappa! O Krya på er! Kram

Birgitta å Herr Nyfiken sa...

Tack fina Jonna, för fina bilder!
Hoppas ni kryar på er! Snön virvlar ute, njuuuut...Kramar

Anonym sa...

Åh, vad lik Mimmi är dig! Har inte tänkt på det förut.
Ser ut som ni har det härligt :)

/ IdaA

Anonym sa...

Åh vilken sötnos!(Mimmi alltså ;))Tänk att hon har blå ögon medan mammas är bruna. Jag har alltid trott att det bruna slår igenom. Milo är väl brunögd... Nevermind, ha det så gott!
Kram Louise

Kaos sa...

Otroligt fin bild på mor och dotter :)

Anonym sa...

Vilka fina foton, tackar!
Skönt att du passar på att slappa lite, trots krassligheten!
Hoppas du kan sova lite nu också, så att du är riktigt pigg och utvilad när ni kommer hem igen.
Ha det fortsatt gott!
Kramar till er från Maggan1

Gråa musen sa...

Fina ni är. Så synd att ni är krassliga. Hoppas att du snart får bukt med dina sömnproblem. Jag önskar dig så innerligt en riktig god natts sömn. Mot bättre vetande (det är ju din blogg inte Marcus) så skickar jag de varmaste hälsningar till din make för den förbannat dumma händelsen med TV3. Jag fattar inte i min vildaste fantasi hur man kan göra ett så jävla dumt tilltag. Hur kan det vara roligt att fejka ett handikapp. Hälsa honom att han inte är en lipsill. Det är jakten på tittare som tar sjuka proppotioner. Han är en fantastisk författare med fram och baksidor som alla oss andra. Mobbingen som finns omkring oss skapas på arbetsplatser, skolor, bakgårdar eller på nätet av personer som har djupa egna problem med sin självkänsla. De som slog en på skolgården när man var liten har oftast själva varit slagna och fortsätter slå. Våld föder våld. Varma ord föder varma känslor. Så.. Varma tankar till dig och din sambo. Sköt om er. Jag blir inte sur om jag inte ser detta inlägg i kommenteringsfältet. Huvudsaken att hälsningen gått fram till er båda. Kram

Anonym sa...

Läste på Aftonbladet eligt Marcus ska ni flytta till Rom. Är det verkligen så? Kram Eva

Anonym sa...

Vad är det du gör med din mun 8 av 10 gånger? Jag vet inte..kan inte sätta ord på det. Du som annars är sån söt tjej.

Anonym sa...

Vad fina ni är! Har en vän med sömnbroblem, det jag kan säga då efter ha haft det,(det gick över efter behandling) ta inga beslut då! Du skulle skratta nu eller Milo om han såg min yoga, är nämligen disträ o ibland stel ..dessutom. Glömmer jag inte mattf-n trycker jag på fel knapp DVD-n. Men det är svårt lära sig andas rätt o samtidigt(vilket är enkelt) göra rörelserna. Föredrar promenader.. Synd om mobbade Marcus för det är ren mobbing, till slut när det går ut över barn måste något göras. Ibland tror jag att det är rasism då han är född italienare .Fly är ingen bra id´e . En släkting var gift med en invandrare , de tokstollarna tjatade på mig! Innan jag fattade AHA! Eller så är det bara den berömda Jantelagen som är Sveriges lag nr 2. Men finns i alla länder egentligen. Tar du inte emot allt skit är du "onödigt känslig" mm mm. Fel hittar de alltid. Men sov nu och sola från en som blivit jättetuff
. Ha det så bra och ta inte ut alla bekymmer i förskott då kommer de två gånger som en klok sa. Krama Mimmi

En värmländska sa...

Hoppas du har det bra på semestern. Synd att inte hela familjen kunde åka. Är ju din blogg, men tänkte bara instämma med övriga "talare" o be Dig skicka en hälsning t Marcus. Förstår inte de som "hoppar" på honom så. Tycker han skriver så bra; kanske beror allt på avundsjuka. Man får trots det inte behandla ngn så. Kram på er!

Malin sa...

Hej! Googlade no-poo och börjde läsa ditt inlägg (sitter hemma och är skitig) Klickade in mig på ditt inlägg, fastnade på din presentation på sidan om dina änglabarn, det du skrev om miner na hos olika unga bloggare och plötsligt inser jag att DET ÄR DU =) Som jag läste om i tidningen mama alldeles nyligt! Vi fick nämligen barn ungefär samtidigt i höstas!

Vet inte varför jag blev så glad, men roligt att hitta din blogg! Återkommer!

Ha skönt på den där resan som ni verkar vara på... avistrååån.

Milla sa...

Lycka till då i Rom, ingen känner till er där, blir vilsamt efter röran här i landet. Men FY vad lessen jag blir av din sambos beskrivning av Sverige " en iskall pissfläck i världen". Han verkar tro att Sverige= Mediasverige?