lördag 22 januari 2011

framme

Vad ska man säga. Vi får plats i alla fall. En närmast gigantisk svit med tillhörande enorm terass är Mimmis och min i en vecka, efter en superfin resa, med superfinaste lilla dottern, som dock lämnade mig lite spasmiskt skakande. Blir så när man sitter och konstant gungar nån kroppsdel för att den lilla ska trivas och det gjorde hon visserligen så jag gjorde ju något rätt. Landningen var inte lika rolig för någon av oss. Jag har fortfarande jättelock för ena örat och allt hörs genom ett sus. Men det ska nog ge sig.
Saknar Milo som en tok! Han hade haft det så bra här. Fast samtidigt kändes det skönt att han slapp flyget. Jag med min lilla förkylning mådde inte bra i torra luften där uppe och jag vill inte ens veta hur Milo hade mått. Men som jag saknar honom. Och Marcus. Den här sviten var ju för oss, hela familjen. Fast nu är det som det är och jag och Mimmi, familjens nyaste globetrotter ska njuta järnet.
Imorgon blir det frukost med familjen som tog emot oss ochsen får vi se.
Och ja visst. Internet har jag med.

Nu ska jag fortsätta tugga tuggummi som en gnu. Glömde tandkräm. Blä.

Krams och natti.

8 kommentarer:

Ms Spider sa...

Normalt brukar ju hotell ha tandborste, dock. Bara man frågar... :-)

Anonym sa...

Jonna! Köp earplanes på apoteket nästa gång. Speciella proppar du stoppar i örat när du ska flyga. Detta ihop med nässpray gör flygresan till en dröm istället för helvete. Mina trumhinnor sprack vid en flygresa då jag var förkyld. Ont i flera veckor och lock länge. Earplanes kostar runt en hundring och finns för både stora och små öron. /Kram Marianne

Anonym sa...

perBRA! Eviva Espania eller.
Ha nu inte dåliga tankar denna vecka ni kan åka till värmen alla 4 , men skänk en varm tanke till oss som har 5 minus halt, skall bli snö blåst ja du vet hur det kan vara här. Men jag tror Milo -go blir glad när du kommer hem o bra han slapp landningen...Och Marcus klarar säkert sig o Milo. Ha nu inte dåligt samvete för att du o Mimmi har det bra snart ser du Marcus o Milo igen. Bada och koppla av kram till Mimmi.

Helene sa...

Vad roligt att resan gick så bra! Kul att du har internet så man kan följa veckan där nere!

Anonym sa...

Härligt att höra att resan gått bra och att ni fått en fantastisk svit. Förstår att du saknar Milo och Marcus, men ta vara på de här dagarna, njutoch koppla av tillsammans med Mimmi och resten av din familj. Jag tror dagarna kommer att rusa iväg och vips är du hemma hos dina 2 M igen och vilken lycka det då blir! Och du är en utvilad kvinna. Nästa gång det blir planer för solsemester får ni boka en lika fin svit och semestra friska tillsammans!
Hoppas Milo piggnar till snart nu!
Ha det gott och som sagt - NJUT och vila, bada och ta det lugnt i lagom blandning!
Kram till er från Maggan1

Anna-K sa...

Skönt att du o Mimmi kom iväg,men inte roligt att "halva fam" är kvar i Sverige.Hoppas de som är sjuka kryar på sig så fort som möjligt. Hoppas du kan njuta av sol o bad.Längtan efter de dina som inte kunde följa med - förstår jag.Ha en skön semester!

Anonym sa...

Ska ni flytta till Italien, låter härligt med fint väder året om:)

Anita sa...

Klart du längtar efter Marcus och Milo men passa på att njuta. Du behöver det så väl. Låt familjen ta hand om tösabiten så du kan få lite egentid och bara njuta, i sängen, vid poolen eller vid stranden. Bara tänka på dig själv och vila, vila och åter vila. Tänk vilka nya krafter du kommer hem med. Ha en underbar vecka. Du vet att Milo har det jättebra med pappa och det kan vara bra för dem också. Kramar