söndag 23 januari 2011

första dagen


utsikt från terass

utsikt 2 från terass

Fina bilder va.
Inte helt fel måste jag säga. I polen badade jag idag. Mot havet kändes det som. Underbart och lite läskigt. Men så frigörande. Har inte badat på länge och idag var det dags när Mimmi väl slocknat för sin eftermiddagslur någon timme tidigare.
Tog en lång skön tur i varmvattenpolen med i spa-avdelning och njöt av lite härlig vattenmassage på alla möjliga och omöjliga kroppsdelar. Råkade till och med visa mina blåådriga amningabehag när jag blundande tog emot ett himla dunkande i nacke och på axlar av ett gäng kraftiga vattenstrålar. Min halterneck bikinitop knöts upp och där stod inget ont anande tills jag märkte fadäsen och ursäktande log mot mitt enda sällskap, det gamla skrynkliga paret mittemot och knöt fast saken igen. Hon såg sur ut. Han var desto gladare. 

7 kommentarer:

Särla sa...

* Pniss * Jag råkade ut för något liknande när jag var i grekland sist. Jag hade köpt en baddräkt, jättefin, men jag prövade den inte innan jag klev i saltvattnet. Så när jag liksom skulle glida upp ur vattnet så där tjusigt tappade hela baddräkten formen och hängde som en påse runt midjan på mig..

Birgitta å Nyfikne Herrn sa...

Hahaa, ja han var väl glad att se något annat än skrynklor!
Härliga du!

Helene sa...

Fniss, du gjorde den mannens dag! Underbara bilder. Njut så mycket du orkar av denna underbara semester!

Anna-K sa...

Härliga bilder! Roligt när man kan "glädja" andra med en så naturlig sak!
Lycka för en del - men kanske mindre lyckat för dig! Humor - tur att du har det. Ha en fortsatt skön semester!

Anonym sa...

Underbara bilder. Jag är inte det minsta avis, jo det är jag visst det!
Hade gärna varit med och sett minen på det gamla skrynkliga paret ;-)
Härligt att du kan bada och spa-a och njuta, det är du mer än väl värd!
Kram från Maggan1

Anonym sa...

Härligt :)
M.H

Anonym sa...

Ha ha, så underbart!:)
/Mia