fredag 14 januari 2011

spikens återkomst

Igår låg jag på spikmattan jättelänge. Idag har jag (ta i trä) haft något lättare högerhuvud. Inte alls så ont som alla tidigare kvällar senaste veckorna. Så häftigt. Blir spik nu igen i väntan på Marcus. Och imorgon kanske jag inte ens kommer tänka så mycket på det. Tjohoo för möjligheter.

Tycker förresten det var fel att Denise åkte i dansen. Hon verkade ju väldigt sympatiskt och dansade bra med. Förstår ingenting.
Ja ja.

En förresten till.
Igår somnade Milo själv i vår säng. Jag sa -natti natti, mamma älskar dig, nu sova, natti natti, hej då och lämnade honom där med lampan och speldosan på. Och han somnade efter ett tag. Samma visa idag! Och när han sen vaknat, vilket han har gjort ett par gånger så har jag bara behövt gå in och klappat, gett nappen och sagt samma saker för att han skulle finna ro och somna om. Helt magiskt. Hoppas detta kan fortsätta. Nästa steg blir när han får sin nya säng att få honom trygg i den så han kan somna där på detta fantastiska enkla vis.
Heja.

Nu ska den här ta en tur på spikarna.

God natt.

3 kommentarer:

Helene sa...

Det låter hur skönt som helst med en solresa. Hur länge är ni borta? Hoppas du hittar en dator så du kan uppdatera bloggen ibland.

Anonym sa...

MILO-go sjuk Gå genast doktorn om ni skall till Kanarieöarna Lillgull! Kram. Skönt med sol o bad men du måste vara i form för resan tar lite på krafterna har åkr några gånger så vila innan. Marcus är suverän i Karlavagnen Krama din man! Jo en del tjejer i Lets dance är så smala det är inte snyggt med så smala ben t.ex o i.ö se ut som anorektiker. För smala ben är urfult oroar mig att de skall brytas under dansen. Lite mer hull tack! Är det inne att vara så smal som möjligt? Denise åkte ut , men ok. Bara Rybak är kvar är jag glad. o Bagge o en hel del andra. Pussa nu Milo och sköt om er tills ni skall åka. Det är underbart på Kanarieöarna så se till att bli friska. Men det finns ju läkare där också,. om oturen är framme.

Anonym sa...

Vad skönt att hö-huvudet känns bättre efter besöket på spikmattan! Hoppas det har varit bra idag också efter kvällspasset på mattan igår. Nej, det var inte rätt danspar som åkte ut, såg det via datorn medan jag lyssnade på Marcus på radion. Men som tidigare säsonger så är det inte mycket man förstår med LD ibland. Marcus uppmaning/råd till Björn R innan programstarten hjälpte ju inte, så nu har vi fått ta del av Björns tyckande lite i pressen idag. Marcus hade erfarenhet, men tyvärr tog inte Björn den till sig. Sen måste jag säga att jag gillar inte den nya donnan i juryn! Men det är min åsikt, tycker inte hon har något riktigt konstruktivt att komma med, jag kan inte på något sätt jämföra henne med Maria Öhrman, som jag verkligen gillade skarpt för hennes kompetenta bedömningar!
Vad härligt med Milos insomningar senaste kvällarna, hoppas det håller i sig. Kan kanske bli ett litet bakslag när han får nya sängen, men den dagen det problemet.
Kram Maggan1