fredag 28 januari 2011

vagaböndernas återkomst

Hemma igen. Mamma och Mimmi är tillbaka.
Underbart att åter få pussa våra killar fast lite trist att byta sol och värme mot snö och kallt och genast med det senaste -onda leder. Fy för i tusan vad trist det är att ha värk.
Det var inte den solsäkraste veckan vi hade, det ska sägas, men varannandagsväder är rätt okej också i alla fall med bebis eftersom det ändå inte är så att man hur mycket som helst kan lapa sol när liten tjeja kräver uppmärksamhet.
Vi är hyfsat pigga och krya nu. Mimmi hostar än och har inte sovit särskilt bra men börjar så smått bli sitt glada jag igen. Mitt snor verkar ha satt sig nånstans i gångarna och vill inte ut. Har galet ont i pannan hela tiden, men annars mår jag kalas.

Gud vilken god köttbit jag åt igår! Kom bara att tänka på det. Den var verkligen helt fantastisk.

Hursom.
Det var helt underbart att träffa Milo igen. Han sprang min kille och kastade sig runt halsen på mig när jag kommit in genom dörren och hela kvällen har hans mammai fått massa pussar. Mums.

Nu ska jag kolla lite flygbiljetter till Rom när jag ändå har resådran pulserande. För visst ska vi dit ett tag nu i vår om allt går som vi länge planerat och önskat. Varför inte liksom.

Den här vagabondmoran ska lägga sig om en kort stund. Åkte iväg med charterbussen vid fem imorse från hotellet... gäääsp. 

Ha en skön fredagkväll!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du haft en skön vecka. Skönt att veta att du är hemma igen. Blev lite orolig när du tystnade på bloggen. Härligt med en tripp till Rom också. Sköt om er.Kram Eva

Helene sa...

Välkomna tillbaka! Du har väl hört att det har varit en massa trams om Marcus i blaskorna den senaste veckan?

Sara sa...

Hej!
Något som verkligen hjälp mig vid täppta bihålor är nässköljning. Kannorna finns på närmaste hälsokost och även en del apotek. Du sköljer igenom näsan och bihålorna med ljummet saltvatten, och det rinner ut genom motsatt näsborre som du hällt i.
Hur äckligt som helst, och kom ihåg: SVÄLJ INTE under tiden. Det är som sagt äckligt, men det har räddat mig från många bihåleinflammationer och förkylningar.
Lycka till!

Anonym sa...

coVälkommen hem , kul Milo-go blev glad , Fick väl kram ?Du får kanske gå till doktorn bihålorna.
Vila lite innan nästa resa kanske , våren i ROM är underbar. Och det är jobbigt åka med småbarn spec charter. Kanske du behöver några veckors vila i Sverige för barnens skull innan nästa resa. Och lederna skall du nog se till att få hjälp med. det finns. Stress påverkar ledvärk vet jag mycket väl så coola ner. Krya på er alla.
Krama MILO-go. Vardagslivet är mycket viktigt för en så liten man.

Anonym sa...

Jättevälkomna hem, även om det är snö och is och kyla här hemma. Men ljuset sprider sakta ut sig över dagarna och det är hopp om våren!
Hoppas ni piggnar till nu från hosta och snuva!
Förstår att lyckan var stor när ni kom hem och att det blev pusskalas.
Spännande att börja planera för Italienvistelse, både resa och också boende förmodar jag.
Kram till familjen! //Maggan1