tisdag 19 april 2011

intresseklubben antecknar?

Min mage är inte riktigt lika upplåst och gravidliknande (eller ond) nu sen jag slutade med bubbelvatten. Jag drar fortfarande in den som 17 när jag går till bageriet men även i "löst" tillstånd känns den hyfsat plattARE. Alltså inte i platt. Än. Men åtminstone vandrar den inte metern före längre. Och det enda jag ändrat på är just bubbelvattenintaget. Fortfarande slinker pasta och vitt bröd genom stora andningshålet, vilket jag är rätt nöjd med eftersom det är så gott :-D

3 kommentarer:

Gråa musen sa...

Fattar inte hur man kan bli smalare av att minska på vatten????? Bubblor eller inte. Är ju inga kalorier i det. Himla bra om det funkar. En annan får minsann träna fem gånger i veckan och ge hundan i både socker, pasta och fan vet mer. Men nu är det tio kilo ner. Tur att kaffe och te inte är onyttigt. För det är snart det enda jag kan unna mig utan att gå upp. Innan barnen smal som en metrev. Efter barnen går jag upp bara av att läsa din blogg. Men, men. Ingen ide att klaga. Försöker att vara lite stolt istället för att jag lyckats. Det är en ljuvlig känsla att inte pusta när man går i trappor och förhoppningsvis blir också min värk bättre med mindre att släpa på. Ha det så ljuvligt i Italiensolen och var rädda om varandra.

Anonym sa...

Intressant att bubbelvattnet var boven i "magdramat". Din beskrivning av en mage som vandrar före övriga kroppen är för himla bra och gav mig ett stort smile!
Kram Maggan1

E sa...

Gråa musen: Jonna har väl knappast blivit smalare i bemärkelsen fått mindre kroppsfett, det är väl gasigheten som har lagt sig. Och då minskar magomfånget eftersom tarmarna inte är så svullna. Jag har också problem med kolsyra och en bråkig mage och tro mig, det kan växla enormt utan att ha nånting med bantning att göra.