onsdag 18 maj 2011

livet på landet

Jag passar i grönt. det har jag alltid gjort.

Utsikt.

Gäststuga med egen terass,

Obligatorisk tomatplanta.

Kaffe smakar gott på altanen.

Mimmi myser i vagnen.

Var och hälsade på Jess och Tess nyinförskaffade land idag med Mimmi, och vilket land sen då. Så himla fint! Sjöutsikt och alla bekvämligheter man kan tänka sig inom grepphåll, precis så som ett land för mig ska vara. Nu är det ju inte för mig, men jag tror minsann att även fröken Jess hade gått en lång omväg hade det bara funnits utedass och brunn :-D
Det är härligt med stugor. Skulle faktiskt kunna tänka mig en någonstans. Ett tag. Någon vecka kanske. För Sverige är fantastiskt vackert om sommrarna, vill det sig väl och åtminstone ett par veckor om året brukar det ju faktiskt göra det.
Kanske får börja kolla fritisdhus med på Hemnet, nu när jag ändå är i husletartagen.
Kolla men inte köpa.

1 kommentar:

Gråa musen sa...

Så härligt med lite gräs under fötterna. Själva ska vi åka iväg till landet med husvagn över helgen. För vår del står ridning och grillning och bara lantluft på dagordningen. Inte fel det heller för två små med spring i benen. HA en bra helg. Kram