onsdag 25 maj 2011

räkgott

Har precis tagit ut en påse räkor ur frysen. Det blir tagliatelle med så av nämnda skaldjur, fänkål och chili ikväll, vilket ju åtminstone låter mycket mumsigt och kommer nog antagligen smaka likaså.
Efter några dagars förkylning har smaklökarna börjat återvända till sina forna jag och då plötsligt blir det förutom att äta också mycket roligare att även laga maten. Dessutom kommer Marcus hem så då är vi hela gänget samlat, vilket ju bara det är hur härligt som helst.
Mimmi och jag har hållt ställningarna hemma under dagen och snart ska vi hämta Miloboy. Jag ska även förbi apo och köpa en kräm och kanske fil eller skalare eller vad nu det finns för förstahjälp åt ledsna fötter. Ska försöka vårda dom bättre. Det är ju de som bär mig överallt och dagligen faktiskt uträttar ett rent hästjobb och ändå är det den delen av kroppen jag ägnar minst tid åt att sköta. Knepigt.

Inga kommentarer: