tisdag 28 juni 2011

finaste Mimmi




Trött liten tjej på väg till sjukhuset och ögondoktorn.
Hon började skela kraftigt i vissa huvudrörelser för några veckor sedan och sånt måste kollas. Barnläkaren skickade iväg en brådskande remiss förra veckan och redan idag fick vi åka in. Hon var så duktig medan massa undersökningar gjordes och även om vi egentligen inte kom fram till mycket kunde en hel del i alla fall uteslutas och mer ska tittas på snart för ögonen envisas med att åka åt alla möjliga håll.
Lilla älsklingen.


7 kommentarer:

Liss sa...

Håller tummarna för Mimmi att allt går bra.

Anonym sa...

De här med skelningen kan måhända bero på någon ögonmuskelsvaghet eller så. Jag är ju definitivt ingen doktor, men en reflektion jag fick. Spekulationer är bara onödiga, så jag gör inte det mer. Tur ni fick tid så snabbt och också att ni får komma tillbaka för ytterligare kontroller ganska så snart. Man behöver ju inte några onödiga väntetider och orostider för sina små älskade barn, utan ju snabbare undersökningar desto bättre. Nu var tanken där igen, kanske någon virus som slagit sig på ögonmusklerna?
Nåväl hoppas ni får ny tid snabbt så ni slipper vara oroliga.
Kramar från Maggan1

Anonym sa...

Hej Jonna.
Hoppas allt blir bra med Mimmis ögon snart. Förstår eran oro...

Vill bara berätta att min lillasyster började plötsligt skela kraftigt en dag när hon var 3 år. Vi blev alla oroliga.
Men det visade sig att hon behövde glasögon. Hon hade lapp för ena ögat en period oxå... idag som vuxen använder hon inga glasögon och skelningen märks inte av. :)

Ha en solig sommar med din familj.

//Maria i Luleå

Anonym sa...

Det är säkert inget allvarligt med gulligumman hon är så SÖT men bra de kollar allt. Min dotter blev platt på ena sidan, kinden för att hon ville ligga så på den sidan o hela tantkåren tjatade mig till tårar, men det räckte med att jag la en extra kudde i sängen så hon inte kunde vända sig till favoritsidan och så var det problemet löst efter ett tag. Barnhuvuden är ju så mjuka. Läkaren sa sen lyssna bara på mig. Puss tänkta jag. Krama barnen

Anonym sa...

Nu kliver jag in och är ytterst irriterad, att lilltjejen skelar och att man åker in och kollar av det är ju helt klart, men att sen Du Maggan1 sitter och drar dina egna slutsatser det får mig att må fan så illa. Som mamma är man ju fundersam ändå, och virus på ögonmuskeln vad är det, nåt väldigt ovanligt i så fall och som du skriver, att du är ingen läkare, har man inget annat att delge så kan man vara tyst. Du vet ju inte ett dugg hur Jonna reagerar på dina spekulationer. Fy för sådana kommentarer och människor....Upprörd Mamma.

Anonym sa...

Bästa Anonyma Upprörda mamma!
Håller med dig: Fy för sådana här kommentarer och människor!
Jag har inte dragit egna slutsatser, jag har gjort en reflektion utifrån erfarenhet från ett brorsbarn. Alltså – en reflektion, inte en slutsats. Helt rätt är jag inte läkare, men det finns fler yrkeskategorier inom vården, vill bara påpeka det! Yrkeskategorier med stor erfarenhet och kunskap inom olika ämnesområden. Tänker inte informera om mitt yrke.
Håller också med dig om att om man inte har annat att delge än att sprida skit på en kommentator i Jonnas blogg så kanske man också ska vara tyst.
Hade inte tänkt kommentera det här, men kände efter lite betänketid, att berättigad kritik tar jag utan bedövning, men inte obefogad kritik där man inte förstått vad mina ord står för, dvs inga egna slutsatser utan reflektioner. PLUS att jag tydligt tyckt att det är tur att Jonna fick så snabb tid för undersökning och utredning så att hon och Marcus slipper onödiga väntetider och orostider, dvs ju snabbare tid desto bättre.

Jonna – hoppas du inte tagit illa vid dig av min ursprungskommentar, den är skriven i all välmening och medkänsla i den oro jag förstår att ni känner betr Mimmis ögonproblem.
Inlägget skrivet till den Upprörda mamman får du mer än gärna radera, jag vill verkligen inte medverka till att din blogg ska innehålla en massa pajkastning och elakheter eftersom jag verkligen gillar allt det DU står för och delger oss. Mina kommentarer är alltid väl menade och riktar sig till dig och din familj och inte till tyckare av olika slag.

Det är ju också så här, att om man häller vatten tillräckligt länge på en gås så blir den till slut blöt.

Varma kramar till dig, Marcus, Milo och Mimmi från Maggan1 (en gås som snart är blöt)!

Anonym sa...

Tänker kort bemöta en kommentar med att om du anser (en gås som snart är blöt)!
så tänk då på vad du skriver nästa gång så slipper du bli blöt. Som vuxen kan man kanske komma med tröstande ord och inte skriva en massa annat om vad det skulle kunna vara. Ta det som du vill men själv hade jag säkert gogglat ihjäl mig för att finna vad du menade och såklart kanske sen blivit ännu oroligare.