tisdag 13 september 2011

ett bekymmer mindre







Var idag och Provade trädgården vi ska vigas i och då trädgård, som jag befarade, betyder gräsmatta betyder det vidare att tunna klackar undanbedes, vänligt men bestämt och bara för bruden som ska gå och stå en bra stund på den mjuka gröna mattan medan gästerna ju får sitta ner.
I alla fall.
De fina tunna klackarna jag packat ner var plötsligt no more och skojakt plötsligt stod på agendan, en jakt som i vanliga är rolig men just nu, nä, ingen jakt alls.
Tur för mig då att jag under kvällspromenaden nyss i den 28 gradiga värmen slank in i skobutiken runt hörnet och hittade kilklackarna jag behöver på lördag för halva priset. 25 euro, helt ok.
Glad nu, även om vissa där hemma gett sig fan på att även under min bröllopsresa försöka göra mitt liv så surt som möjligt.
He he, det går inte skitstövlar! Mitt liv smakar karamell, ännu mer nu i fina vita skor.

14 kommentarer:

Birgitta sa...

Hoppas du är klok nog, att skita i vad pissmyrorna skriver! Gläd dig åt det du har, och njut av de sista dagarn, som ogift! Dom är inte många nu..Kramar♥
PS: blev så full i skratt, när jag såg Marcus i tv sist, kostym och propert klädd. Och så har man sett den kalsongmannen, här i din blogg!
Härligt<3

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?2f9791e9f9e14e79a564c660020476fd

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?2f9791e9f9e14e79a564c660020476fd

Anonym sa...

All lycka till dig och Marcus i morgon, är övertygad om att det kommer bli helt magiskt och du kommer stråla som bara en brud kan.
Maria

Anonym sa...

Jepp,sug du lite på den karamellen och njut av tid i den stad,by ni nu befinner i er.

Anonym sa...

Shit det här med dina fina skor du fixat här hemma! Men vad då - du har ju hittat ett par precis lika tjusiga.
Jag hoppas verkligen att eran bröllopsresa blir så bra som den bara kan bli med 2 så fantastiska människor som ni är, Marcus och du, detta sagt utan att känna er personligen utan via era bloggar, krönikor, böcker etc. Behåll karamellsmaken och sug på karamellen och känn dess sötma och njurbarhet!
Kram till er från Maggan1

Tina sa...

Oj, det låter som er stora dag håller på att närma sig med stormsteg! Glad för er skull, mest för dig som hittat de rätta skorna och den rätta klänningen! Glad också för att du inte låter dig tas ner av elaka ord som jag förstår det som att du fått!Förstår inte vad det är för fel på folk? Lev och låt leva! Se nu till att njuta av varje stund, varje timma, och försök att memorera dom, du kommer att vilja plocka fram dom lång tid framöver! Lycka till!

Anita sa...

Jättefina skor du fick tag på. Vilken tur!! Jag blir så ledsen när jag läser att det finns sådana som vill göra livet surt för dig/er. Förstår inte hur man kan vara så elak. Avundsjuka eller vad kan det bero på? Alla borde väl glädjas med er och er kärlek, tycker jag. Man får INTE missunna någon lycka, även om man inte är lycklig själv. Stora kramar till er alla 4.

Anonym sa...

Hej Jonna m. familj. Vem vill göra liver surt för dig/er? Glöm dom och gläds över vad ni har framför er. Önskar er all lycka på lördag och njut av allt ni upplever,krama barnen och gubben din och njut. Ha det riktigt gott, och jag hoppas vi får se bilder framöver. Kramar mormor.s

Elin Sigvardsson sa...

Så sorgligt med människor som inte kan glädjas åt andra. JAG hoppas ni får en fantastisk bröllopsresa och att bröllopet blir precis som ni vill ha det. Tycket du hittade jättefina skor!

Cissi sa...

Tjoho vilka snygga! och vilket bra pris sen! På första bilden trodde jag först det var mina, men sen såg jag kilklacken. Very nice! so kilklack it is - jag lämnar stiletterna hemma ;-) Helt plötsligt blev mitt beslut och bagaget mycket lättare. Njut njut njut dessa härliga dagar i romantikens stad. Strunta i alla avundsjuka j--lar här hemma och på andra ställen! puss

Anonym sa...

Snygga skor.. Vet inte vilka som försöker göra livet surt o har inget läst, bry dig inte!! Njut av bröllopsresan barnen och din man. Du har ju de sötaste söta med sig. Här regnar det ,storm ha nu en trevlig lycklig bröllopsdag ,fest o strunta i de som ev försöker göra livet surt. Ser fram emot foton sedan.Ni är ett vackert brudpar bergis. U

Stine sa...

Hoppas ni får en fantastisk resa och ett härlig bröloppsdag!! Lycka till!

Nina sa...

Låter så härligt du är mitt i livet! kram

Anonym sa...

Jättefina skor!Och de allra bästa lyckönskningar till ert förestående bröllop.Kram från M i Bohuslän

Sonrisa sa...

Vem i hela halva världen försöker förstöra för er? Det är ett sjukt beteende och egentligen inget att bry sig om men jag förstår att det är väldigt irriterande. Jag önskar er hur som helst all lycka och hoppas vi får se lite bilder o lite info om hur ni hade det.