torsdag 22 mars 2012

simultanfinne


Friska barn i förskolan idag så jag försöker ta igen det jag missat, vilket är mycket.
Men jag är kvinna.
Och fastän jag motvilligt lägger egenskaper på kollektiv måste jag ändå säga att jag tror starkt på kvinnans simultankapacitet.
Just nu växeltittar jag på a day after tomorrow och independence day, samtidigt som jag löser italienska uppgifter och däremellan slår upp ord som barndomsdiskurs och strukturalism.
Måste hålögt tillägga att jag inte somnade förrän det var ljust inatt/ imorse och att jag därför inte är helt hundra just nu. Men ändå rätt bra alltså.
Och detta är ju så roligt och intressant!

Nä nu får det vara slut på tjattret och självberömmet (även om vi alla skulle må bra av lite mer sånt), har ju faktiskt en del kvar att lära.
Och är jag duktig ett tag till får jag sol som belöning snart!

Kram i vårvärmen alla!

1 kommentar:

Öländskan sa...

Lycka till med studerandet,det är jättetufft att läsa när man har små barn.Jag tycker du är JÄTTEDUKTIG.Kram