tisdag 3 april 2012

googla gyn

Kan någon hjälpa mig?
Känns helt hopplöst att hitta en gynekolog i Stockholm.

Jag måste göra cellprov.
Har fått flera kallelser från Norrköping och det är trevligt att de är måna om mig, men jag måste ju hitta någonstans att gå här då jag ju är ett gammalt cancerfall som måste gå oftare än gemene kvinna och dessutom har diverse annan jobbig historia som gör att jag tycker sånt här är nästan löjligt svårt.
Men..
Vart vänder jag mig?
Jag har en jäkla skräck för det här, alltså det är riktigt illa och sitter nu bara och gråter efter att ha laddat i flera veckor för att sen bara bli nobbad av Liljeholmen. Eller nej, de hade eventuellt tid i slutet av juni men barnmorskan jag pratade med var inte alls intresserad när jag började berätta varför jag skulle behöva komma tidigare utan sa att jag skulle googla.
Jag googlar efter nytt köksbord just nu, men en gynekolog?
Så någon? Hur gör jag? Vart går jag?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna, ring Sophia hemmet, där gick jag när jag bodde i Stockholm. Underbar personal. Lycka till min vän

Anonym sa...

http://www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/Kontaktkort/?HSAID=SE2321000016-1668

Jag har varit på det här stället och tyckte de var snälla och trevliga :)
/Elin

Anna sa...

Gullmarsplans barnmorskemottagning. Det brukar inte vara svårt att få tid och min barnmorska där är väldigt förstående och försiktig. Anne Santesson heter hon. Jag hoppas att hon jobbar kvar, det var ett tag sen jag var där sist. Du hittar kontaktuppgifter till mottagningen om du googlar namnet. Om du vill hitta andra mottagnongar går du in på vardguiden.se och söker. Har hört många som är nöjda med sina gynekologer och barnmorskor på privata Mama Mia. Kan du också prova googla.

flisan sa...

Fast cellprov kan man lämna på vilken mödravårdscentral som helst,man behöver inte till en särskild gynmottagning. Ring den närmaste mvc du har och förklara din situation, jag blir förvånad om du inte får en tid.

Anneli sa...

Ring Octaviakliniken! De var fantastiska mot mig när jag var där efter en egen resa. Inte lika lång eller lika besvärlig som din, men ändå. De ligger vid Rosenlunds sjukhus, vid Ringvägen. Numret kan du nog googla själv :)
Kram Anneli

Anonym sa...

Ultragyn i läkarhuset på odenplan är proffsiga och trevliga. Jag blev liksom du lite surt bemött när jag ringde liljeholmens gyn. Fick tid på ultragyn inom tre veckor. Lycka till! Viktiga grejer!

Anonym sa...

Hej Jonna, världens bästa gynekolog heter Henrik Rabaeus och finns på Ultragyn, Odenplan. Tror även han jobbar på Danderyds sjukhus, men jag har gått flera ggr hos honom på Ultragyn. Han är oerhört professionell och empatisk! Ring och boka! /Kram Li PS. Har även rekommenderat honom till en vän som gick dit och liksom jag tyckte han var jättebra.

Anonym sa...

Barnmorskorna i Gamla stan..(BB Stockholm)Det var visserligen några år sedan men bättre bemötande och professionalism har jag inte varit i närheten av någon annanstans. Trevlig mottagning som inger ett lugn... Hoppas du hittar något som känns rätt och bekvämt för dig./Jessica

Anonym sa...

Vad är det för fel på vc Liljeholmen? Min dotter, som bor i Spanien men är skriven i Hägersten ville ta lite prover när hon var hemma senast. Jag ringde och föröskte boka tid på vårdcentralen och fick prata med en veritabel drake. Vi gick privat i Falun istället. Jag ska komma ihåg Ultragyn fortsättningsvis. När jag var i Liljeholmens centsrum spanade jag efter dig, men du var inte där ;)