tisdag 3 april 2012

innan film



Nu är moment ett i filmvetenskap avklarat. Tentorna lämnades in i söndags och jag väntar svettigt på resultatet. Mina första hemtentor någonsin så jag blev lite orolig där ett tag och nervös om jag överhuvudtaget hade fattat uppgifterna rätt.
Men det är gjort nu.
Kan inte göra mer.
Det blir som det blir.

Igår började så moment två -Filmhistoria.
Film är ett nytt medium. Se här ovan en föregångare från1800-talet. Visst är det vackert med bilder som rör sig!
Men vad mycket som sedan dess har hänt.

Egentligen finns förresten inga rörliga bilder. Eller jag kan ju ta och stoppa en bild i fickan och gå runt, då rör sig bilden, fast det ögat ser när vi tittar på film är många stilla bilder i tät följd och tack vare att vår biologi inte är perfekt och ögat trögt ser det ut som det gör.

Trevlig dag på er!

Inga kommentarer: