måndag 16 april 2012

lite skryt

Tänk -jag har tagit studenten- melodin och sjung med mig:
Jag har tagit ett AAAAA AAA jag har tagit ett AAAAA AAA. Fy fan vad jag är bra!
:-)

Fick ett mail med momentbetyget i Filmvetenskap (analysdelen) i fredags när jag satt i trädgården på Pensione Accamedia och njöt av Venedig. Som jag blev glad och började skina i kapp med den lysande solen! Jag kan skriva om film! Yey.
Mina texter har tydligen varit mycket insiktsfulla och roliga bland annat. Förstå alltså. Vilken lycka!

Det är bra jobbat och visst fick jag betyget, men jag gjorde mig förtjänt av det, därav att jag tog det, typ.
Har under en tid försökt övertala plugghästen i mig att då det varit lite kämpigt med massa sjuka barn och annat att jag måste nöja mig med godkänt, eller typ C eller D, men samtidigt har jag ju siktat på B i smyg och någonstans faktiskt tyckt mig förtjäna ett A även om det visst skulle vara svårt. Men vad visste jag, har aldrig någonsin haft bokstäver som betyg och inte läst på universitet innan, så då är det svårt att avgöra vad som krävs för det ena eller A-ndra. Så att göra mitt bästa och hoppas på samma har varit min melodi och om jag får betona det faktum att det hela är mycket bra jobbat av mig och att jag är mycket nöjd (och det får jag) så gör jag det. Jag är mycket nöjd!
Yayooyouououwowowowow! (ett glatt uttryck)

Det var bara det.
God natt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, grattis, grattis! Du ÄR bra, men det visste jag ju redan.
;-)
Förstår din lycka och håll fast den, du är mer än väl värd detta!!!
Kram och god natt från Maggan1

finnjonna sa...

Tack Maggan1!
God natt!

Ingela sa...

Grattis! :)
Vi får se film nån gång ;) Kul att diskutera!

Tina sa...

Grattis!

Anonym sa...

Jamen så himla skönt, njuuut av det du presterat och var stolt.
Maria i Linköping

Ditte sa...

Fantastiskt Jonna! Grattis!

Anonym sa...

Hej Jonna! Grattis till dig,visste att du skulle klara dig bra,du har så mycket jäklaranamma så inte behövde vi vara oroliga för dig :-) ps. finska sisun är det inte det finnarna är berömda för,vet inte riktigt vad det är men man har ju hört det uttrycket,förklara gärna.Kram från M i Bohuslän