onsdag 25 april 2012

rock n roll-tanden


Ska skriva klart lite filmuppgift och sen ska jag "laga" mat. Har en hel drös med alternativ och valet är som alltid mitt. Och svårt.
Det är soppa, soppa, soppa, soppa eller barnmat på menu del giorno idag.

Jag är precis hemkommen från tandläkaren. Fick akutont igår i tandfan ni vet och fick ringa och boka tid hos första bästa. Vilket ju var bra egentligen, för jag tog onekligen tag i det jag skjutit på i månader -planera fortsatt pill på tandfan så att en krona snart kan sättas på värken.
Nu är det på gång i alla fall.
På köpet upptäcktes också att två andra lagningar lossnat och måste bytas ut. Ha ha haa.
Betalade sanslösa 1 080 kr idag för undersökning, lite åtgärd och röntgenplåtar! Hos folktandvården. Är det inte sjukt dyrt?!? Kvar att betala är vara 7 000 kr.
Yeah. Love it.
Och det är alltså vad jag ska betala efter avdrag. Wohohoo.

Jag är kvitt det onda åtminstone. Eller om ett par dagar blir vi kvitt.
Har sår i  munnen nu, då tydligen en benflisa ur käken hade lossnat och borrat sig in i tandköttet. Såklart. Låter väldigt mycket Finnjonna. Sinnesrubbat mycket besvär med den där tanden alltså. Och det är precis över gränsen för mycket besvär att jag inte kan annat än skratta åt det. Även om jag skulle kunna ha haft roligare med 8 000 kronor...
Hursom, tandläkar-Akilles, som vår ena katt, fniss, drog ut flisan och det gjorde ont, fast skönont sådär som att den verkligen ville bli utdragen. Och nu är den väck.
Bra så.

Blir nog en gulasch-soppa till lunch.

2 kommentarer:

Öländskan sa...

Stackars stackars dig, det är hemskt med tandvärk, jag vet inte vad som är värst, ontet eller att det kostar så mycket. (jo ontet,Eller????).Det är som när man besiktigar bilen ungefär, helt utlämnad. Tänker på dig och skickar ljusa tankar. kram

Anonym sa...

Jaha, ja, den där jäkla tanden. Men du - försök fixa till den så du blir av med bekymret både vad gäller värken och kostnaden. Men det är för bedrövligt att det ska vara så dyrt att gå till tandläkaren, och detta trots tandläkarreformen!
Hoppas du tog gulasch-soppa, för det är ju för himla gott.
Kram till dig från Maggan1